Máte logo, no nad firemnou identitou ste zatiaľ veľmi nepremýšľali? Mali by ste.
Ak sa chcete od konkurencie čo najviac odlíšiť a byť pre svojich klientov nezameniteľní, samotné logo vám na to stačiť nebude. Hrá však dôležitú rolu, pretože od neho sa zvyčajne odvíja aj samotný dizajn firemnej identity. Firemná identita je dušou podnikania, autenticky odráža filozofiu firmy, služby alebo výrobku. Podnikaniu dáva osobnosť, s ktorou sa je ľahšie zžiť. Navyše vzbudzuje u zákazníka pocit dôvery.
Na začiatku svojho podnikania nepotrebujete do nej investovať tisíce eur. Môžete si ju rozvíjať postupne podľa toho, ako sa bude rozvíjať vaše podnikanie. No na druhej strane by ste na firemnú identitu mali myslieť už od začiatku a nejakých tých pár eur do nej investovať. V dlhodobom merítku sa to vypláca.
Tvorba firemnej identity je tak trochu umenie. Zahŕňa farby, typ písma, spôsob komunikácie, či dokonca aj skutky a aktivity firmy. Značka by mala byť konzistentná na všetkých médiách, ktoré používate. Môže ísť o webovú stránku, sociálne siete, ale aj tlačoviny, ako sú napríklad vizitky, hlavičkové papiere, obálky a pod. Vhodné je vytvoriť si dizajn manuál, dokument, ktorý je bohužiaľ často podceňovaný v mnohých spoločnostiach. Obsahuje všetky vizuálne prvky vašej spoločnosti – pravidlá používania loga, vizuality, a ak je to potrebné, tak aj zvukové podoby vašej značky. Zaisťuje jednotnosť výstupov vašej značky v budúcnosti. V konečnom dôsledku vám okrem iného šetrí aj čas, nervy a peniaze.
Príkladom môže byť grafické spracovanie už existujúcej vizitky. Je síce fajn, že máte presnú predstavu alebo obrázok, ako má vyzerať, ale grafikovi, ktorému ju dáte spracovať, ju takú presnú nemá. Potrebuje vedieť presný názov fontu, jeho veľkosť, presný odtieň farby (lebo nie je červená, ako červená), logo v krivkách a iné „detaily“, ktoré by mal zachovať, aby nenarušil spôsob vašej identity.
Ak máte dizajn manuál, tieto informácie, ktoré potrebujete grafikovi poskytnúť, nebudú problémom. Ak ho nemáte, môžete si byť istí, že aj vytvorenie takej jednoduchej vizitky, ktorá už mimochodom navrhnutá je, môže trvať pekne dlho a ani to nezaručuje presný výsledok.
Komplexné vytvorenie firemnej identity si ale netreba predstavovať ako rýchly proces, ale určite to bude stáť za to. Držte sa toho, čo vytvoríte a čím sa definujete. Jedine vtedy bude vaša firemná identita ucelená a pozitívne prijímaná verejnosťou. Ak neviete ako na to, alebo na to nemáte čas, my vám s tým radi pomôžeme 🙂
Obráťte sa na naše grafické štúdio.
Páčil sa vám tento článok?
Chcete viac informácií zo sveta digitálneho marketingu a obchodu?
Nechajte nám váš e-mail a my sa postaráme o to, aby ste dostávali
naozaj hodnotné informácie medzi prvými.