V začiatkoch podnikania každý podnikateľ bojuje s tým, že ho pozná málo ľudí – potenciálnych zákazníkov. Ak ste neznámy podnikateľ musíte vynaložiť viac úsilia ako vaša konkurencia, ktorá je už na trhu dlhšie, aby sa o vás ľudia dozvedeli a objednali si váš produkt. Čo by ste mali robiť, aby ste urýchlili celý proces získavania nových zákazníkov?
Samozrejmosťou je, že musíte ponúkať čo najlepšie služby a produkty, aby zákazníci od vás odchádzali natoľko spokojní, že budú šíriť o vás dobré meno svojim blízkym. Tento článok, ale nie je o tom.
V nasledujúcich riadkoch sa pozrieme na 3 veci, ktoré robili v začiatkoch svojho podnikania aj iní podnikatelia a vďaka ktorým sa im podarilo naštartovať svoj biznis, vybudovať dobré meno a získať významné postavenie medzi konkurenciou.
Podnikatelia, ktorí vo svojich začiatkoch spájali svoju tvár so svojou firmou rýchlejšie prerazili a ľudia si ich zapamätali. Zákazníci si skôr vytvoria dôveru s človekom, ktorý stojí za firmou, ako s neznámou značkou, ktorá sa skrýva za logom.
Preto už vo svojich začiatkoch podnikania sa nebojte spájať svoju tvár so všetkým okolo firmy. Dbajte aj na to, aby ste mali dostupné kontaktné údaje – ako telefón, email, názov firmy prípadne kontaktnej osoby. Čím viac kontaktných údajov poskytnete, tým dôveryhodnejšie pôsobíte.
Zákazníci milujú, ak im firmy odpovedajú hneď. Váš rýchly reakčný čas môže znamenať aj konkurenčnú výhodu. U nás v Magnetice sa snažíme reagovať na elektronické správy čo najskôr. Reakčný čas máme do 24 hodín, s výnimkou víkendu, kedy všetci vo firme oddychujeme. Výsledkom je, že pri uzatváraní nových obchodov je práve tento faktor “rýchla reakcia” jedným z kľúčových. Naši zákazníci ho uvádzajú ako jeden z hlavných dôvodov, prečo si vybrali nás a nie konkurenciu.
Je dôležité, aby vaši potenciálni zákazníci vedeli nájsť na vás kontakt, na ktorom vás zastihnú a nájdu odpovede na svoje otázky. O tom, aké je dôležité, aby vaše kontakty boli viditeľné, si prečítate v našom článku:
Zlaté pravidlo každého marketingu je ukazovať čo robíte, ako to robíte, prečo to robíte (vaše podnikanie) a ideálne na miestach, kde sa zdržiavajú vaši zákazníci.
Mnohí dnes na to využívajú populárne sociálne siete, ale to nie je jediné miesto. Pokojne to môžu byť billboardy, či reklamné plochy vo vašom meste. Avšak jedinečnosť internetu spočíva v rýchlosti doručenia informácií a ich dostupnosťou odkiaľkoľvek na svete.
Ak budete pravidelne robiť veci, ktoré sme opísali vyššie – spájať svoju tvár s firmou, rýchlo odpovedať svojim zákazníkom, ukazovať svoju prácu – naštartujete svoj biznis a získate si srdcia svojich zákazníkov.
Nezabudnite pri tom využiť aj internet (aj keď ste len miestna firma). Je to naozaj múdre rozhodnutie, pretože až 81,6 % populácie Slovenska, čo predstavuje 4 446 926 užívateľov používa internet. Dokonca Slováci vo veku 35 – 54 rokov využívajú internet viac ako je priemer Európskej únie.
Zaujímavé čísla nájdeme aj v štatistike, ktorá mapuje to, na čo konkrétne Slováci používajú internet.
Ako vidíte na obrázku až v 80% prípadov Slováci využívajú internet na vyhľadávanie informácií o tovaroch a službách. Čiže, ak nebude na internete zmienka o vašej firme, pravdepodobne oveľa ťažšie získate svojich nových zákazníkov. Lenže, kde ako podnikateľ pôsobiť na internete? Určite v začiatkoch podnikania nemôžete byť všade. Stačí, ak si vytvoríte firemné profily a web vizitky tam, kde to naozaj funguje a z neznámeho podnikateľa sa môžete stať známym pomerne rýchlo.
Pre začínajúcich podnikateľov sme vytvorili aj veľmi zaujímavý balíček služieb. Ak vás zaujíma, ako využiť internet na podporu predaja v začiatkoch podnikania, určite navštívte našu stránku zameranú na nových podnikateľov.
Keďže máme viac ako 16-ročné skúsenosti s propagáciou na internete, presne vieme, ktoré web vizitky a profily si na internete založiť, aké slová a grafiku použiť, aby sa ľudia o vás dozvedeli.