Chcete účinne komunikovať so svojími zákazníkmi? Vytvárate texty pre webstránky, reklamy, plagáty alebo brožúry? Tak týchto 12 slov musíte jednoznačne poznať, ak chcete svoje marketingové aktivity posunúť na inú úroveň.
Môžete mať naozaj skvelý produkt a skvelé ceny, ale pokiaľ to zle odkomunikujete so svojími zákazníkmi, nezarobíte nič.
Jednou z možností ako zlepšiť svoju komunikáciu (marketing) so zákazníkmi, je používanie slov, ktoré priam magneticky pôsobia na ľudskú myseľ. Vybrať tie správne slová pre svoju cieľovú skupinu býva niekde veľmi ťažké, avšak existuje skupina slov, ktorá vždy zaberie. Táto skupina slov zakaždým vyvolá u človeka silné emócie, zvedavosť zistiť a vedieť viac.
Ak budete čoraz častejšie používať týchto 12 slov vo svojich marketingových aktivitách, copywritingu, či pri priamom predaji, zaručujeme vám, že vaši zákazníci budú na vás reagovať oveľa lepšie.
Poďme sa spoločne pozrieť na 12 najsilnejších slov v marketingu z pohľadu psychológie predaja.
Existuje skupina ľudí, ktorá miluje, keď môže spoznávať stále niečo nové – jednoducho ju fascinuje skúšať prelomové veci. Ak je táto skupina ľudí vaša cieľovka zákazníkov, tak slovo OBJAV vo vašej marketingovej komunikácii nesmie chýbať.
Ponúkate niečo nové a inovatívne, alebo uskutočňujete službu inak ako vaša konkurencia? Tak používajte slovo OBJAV pri komunikácii so zákazníkom.
Ďalšie variácie tohto slova: objaviť, vynájsť, prísť na niečo, odhaliť
Ľudia hľadajú isté a jednoznačné výsledky a ak im to viete zaručiť svojou prácou alebo produktom, s vysokou pravdepodobnosťou nakúpia u vás. Garancia v ľudskej mysli pôsobí ako čarovný gombík, ktorý ak stlačíte, už vám žiadne pochybnosti nebránia kúpiť daný produkt. Je to argument, ktorý vás presvedčí, že nič nestratíte kúpou a že môžete len získať.
Ďalšie variácie tohto slova: garancia, garantovať, zaistiť, záruka, zabezpečenie
Ak chcete svojim zákazníkom garantovať nejaký výsledok, účinnejšia je tá garancia, ktorá ponúka „odplatu“ za to, ak sa nedosiahne výsledok, aký sľubujete.
Napríklad: Ponúkate kozmetickú mastičku na akné a garantujete, že do mesiaca zmiznú nepríjemné bodky na tvári. Táto garancia bude účinnejšia, ak ju doplníte o „odplatu“: Ak do mesiaca nedosiahnete výrazne zlepšenie, vrátime vám peniaze.
Láska patrí medzi tzv. silnú trojicu slov, pri ktorých spozornie naozaj každá myseľ. Láska v našich životoch znamená veľmi veľa, obzvlášť, ak sa jedná o veci, ktoré sú nám blízke. Preto toto slovo odporúčam používať najmä pri komunikácii súvisiacej s rodinou, deťmi, domácimi miláčikmi, ale aj v súvislosti s autami, v odvetví skrášľovania (kozmetika, salóny krásy, a podobne.
Ďalšie variácie tohto slova: obľúbený, zamilovať, radosť
Predstavte si, že hľadáte opravára a neviete sa rozhodnúť, ktorého si vybrať. Stretnete však kamaráta a zveríte sa mu s vaším problémom. Ten vám odporučí jedného skvelého opravára, s ktorým mal osobnú skúsenosť a bol s ním nadmieru spokojný. V tom okamihu máte svojho víťaza a už si nelámete hlavu, koho si vybrať.
Málokto rád riskuje, preto dávame na overené výsledky a skúsenosti iných. Je to jednoduchá cesta, ako si vybrať správne.
Ďalšie variácie tohto slova: osvedčený, spoľahlivý
Či už vytvárate texty na webstránku, alebo priamo komunikujete so zákazníkom, je veľmi účinné, ak použijete testimoniál – referenciu priamo od zákazníka, ktorý opisuje skúsenosť s vami.
Ľudská psychika je postavená tak, že nás v prvom rade zaujíma to, „čo budeme mať z toho my“. Ponúkate službu a ak som váš zákazník, v prvom rade ma zaujíma, čo z toho budem mať. Chcem vedieť alebo vidieť výsledky, ktoré mi dokážete priniesť vy alebo váš produkt.
Toto slovo väčšinou spájame v súvislosti s peniazmi, ale rovnako ako peniaze môžeme ušetriť čas a taktiež môžeme byť šetrní k svojim kĺbom. Z psychologického hľadiska každý človek túži ochrániť si niečo cenné a vyhnúť sa bolesti, ktorá je spojená so stratou. Z toho dôvodu vyvoláva u ľudí veľmi silnú emóciu.
Ak chcete svojim zákazníkom ponúknuť zľavu, nepoužívajte len text, ako napríklad: Zľava 70%, alebo Akcia – 50%. Oveľa účinnejšie na ľudskú psychiku pôsobí, ak takémuto textu pridáte ešte: Ušetríte až +cena v eurách, napríklad: Ušetríte až 250 €.
To znamená, že reklama na fitnes stroje by mohla znieť takto:
Zľava 70% na stacionárne bicykle. Ušetriť môžete až 450 €.
Ľudská psychika miluje všetko, čo je ľahké, preto na toto slovo reaguje drvivá väčšina populácie. Ak dokážete ľuďom zjednodušiť život, určite vo svojej komunikácii smerom k zákazníkom často využívajte slovo ĽAHKÉ.
Ďalšie variácie tohto slova: uľahčiť, jednoduché, pohodlne, bezstarostne, poľahky, zľahka, hravo, hladko
Zdravie je ďalšie slovo, ktoré patrí medzi tzv. silnú trojicu slov. Popri láske veľmi silnú emóciu vyvoláva u ľudí práve téma zdravia. Netreba zabúdať, že ak ponúkate produkty, ktoré majú ochrániť zdravie alebo vyliečiť, pri komunikácii so zákazníkmi musíte postupovať opatrne. Lebo nie je nič horšie ako nahnevaný zákazník, ktorému sa zdravie nezlepšilo, i napriek tomu, že ste to vo svojich vyhláseniach argumentovali.
A tu sa dostávame k poslednému slovu z tzv. skupiny silných slov. Peniaze vyvolávajú veľmi širokú škálu emócií – hnev, lásku, zatrpknutosť, závisť, slobodu, radosť, … . A to umožňuje veľmi variabilnú komunikáciu so zákazníkmi. Veľmi dobrú odozvu získate, ak toto slovo začnete spájať s ďalšími slovami z článku.
Napríklad:
Ďalšie variácie tohto slova: hojnosť, financie, kapitál, úspory, hotovosť, prebytok, príjem, zarobiť
Občas všetci túžime po niečom novom. Ak je niečo nové, vzbudzuje to v našej psychike zvedavosť, ktorá často vedie k skúšaniu nových neoverených vecí. Toto slovo sa úžasne dopĺňa so slovom OBJAV, ktoré sme už v článku rozoberali.
Bezpečnosť si spájame s ochranou svojho majetku, lásky, pohodlia, života – jednoducho so všetkým, čo je pre nás cenné. Nikto nechce predsa stratiť to, na čom mu záleží a s čím je emocionálne spojený. Ľudská psychika na toto slovo reaguje obzvlášť citlivo, preto si dávajte pozor, s akým iným slovom ho spojíte.
Ďalšie variácie tohto slova: chrániť, ochraňovať, strážiť
Ľudia sa v prvom rade zaujímajú o seba a o to, čo z danej veci a situácie budú mať oni. Je preto veľmi dôležité, aby ste pri komunikácii so zákazníkmi používali slová VY, VAŠE, TY, TVOJE a odstránili zo svojho slovníka slová ako MY, NAŠE, JA, MOJE. Len tak vás budú ľudia počúvať.
Na to aby ste toto slovo správne zaviedli do vašej komunikácie, sa nestačí zbaviť slov MY a NAŠE. Potrebujete odstrániť zo svojej reči slovesá v prvej osobe a nahradiť ich slovesami v druhej osobe. Len vtedy bude toto slovo aplikované správne a s úspechom. Ukážme si to na príklade:
Nesprávne použité slovo:
Odporúčame vám našu skvelú masť na kĺby, ktorá mnohým našim zákazníkom priniesla úľavu od bolesti.
Správne použité slovo:
Keď budete používať túto skvelú masť na kĺby, pocítite aj vy úľavu od bolesti. A to do pár minút od nanesenia na boľavé miesto.
Tieto slová síce samé od seba nevyvolávajú silné emócie, ale keď ich správne skombinujete do viet, dokážu intenzívne zarezonovať v ľudskej psychike.
Najväčšiu silu prinesú, ak dokážete vhodne skombinovať viacero z týchto slov v jednej vete. Napríklad:
Tieto slová musia byť prvým kontaktom s mysľou zákazníka, preto by ste ich mali používať vo svojich reklamách, ale aj v nadpisoch a podnadpisoch na webstránkach, článkoch, plagátoch, brožúrach alebo prezentáciách.
… z vlastnej skúsenosti s prípravou reklám a textov pre webstránky som nenašla ani jedno odvetvie, kde by sa tieto slová nedali vhodne použiť. Navyše tieto slová vyvolávajú v ľuďoch emócie, ktoré sú nevyhnutné k tomu, aby u vás nakúpili.
Avšak keď ich budete chcieť použiť, v prvom rade si vyjasnite, ktoré emócie chcete u zákazníkov vyvolať. Ale toto je už je súčasť inej témy – obchodnej a marketingovej stratégie.
Ak sa chcete dozvedieť viac o online marketingu a copywritingu, prihláste sa na odber noviniek, alebo sledujte našu webstránku, či Facebook page.