Techniky copywritingu: Technika „ČO a PREČO“

Techniky copywritingu ČO a PREČO

Technika „ČO a PREČO“ je skvelý nástroj, ako spojiť vlastnosti produktu a úžitok, ktorý získa zákazník, do akejsi logickej argumentácie. Jednoducho povedané, každý chce vedieť, prečo tvrdíte, čo tvrdíte. A prečo by ste mali mať pravdu. Ľudia potrebujú mať argumenty, prečo si váš výrobok majú kúpiť.

Táto technika spočíva v tom, že tvrdíte niečo a potom to tvrdenie podporíte vysvetlením dôvodu, prečo to tvrdíte. V našom prípade tvrdíte návštevníkom vášho webu, že ak si objednajú váš tovar alebo službu, získajú nejaký úžitok. Toto tvrdenie opriete o vlastnosti produktu, alebo vašej služby.

Ukážme si to na príklade kúpy auta:

V zime už nebudete musieť mrznúť so škrabkou v rukách, pretože tento model auta má zabudované vyhrievanie predného skla a spätných zrkadiel. Už viac nebude musieť netrpezlivo čakať, kým sa vaše auto vyhreje, pretože vyhrievané sedačky vás zohrejú do jednej minúty.

Spojili sme úžitok, ktorý prinesie daný produkt s vlastnosťou daného produktu:

  • Nebudete mrznúť so škrabkou v rukách (úžitok) – Vyhrievané predné sklo a spätné zrkadlá (vlastnosť)
  • Nebude vám zima, kým sa vaše auto vyhreje (úžitok) – Vyhrievané sedačky (vlastnosť)

Techniky copywritingu ČO a PREČO

Ak chcete využiť na svojom webe 3 základné zložky ľudskej povahy vo svoj prospech, musíte vytvoriť obsah, ktorý bude príťažlivý pre oko vášho zákazníka. Stačí, ak využijete tieto tri pravidlá tvorby textu:

  1. Zabudnite na seba a vašu spoločnosť – viac o tejto technike sa dočítate v článku Chcete kvalitné texty na web? Ako prvé zabudnite na seba a vašu spoločnosť
  2. Čo mi prinesie váš produkt? – toto pravidlo podrobne rozoberáme v článku Techniky copywritingu: Čo mi prinesie váš produkt?
  3. Čo a Prečo – práve o tom čítate 🙂

Najprv sa zamyslite, aký úžitok prinesie vašim zákazníkom váš produkt. Spíšte si všetky jeho vlastnosti. Použite techniku „ČO a PREČO“ a vynechajte slová ako MY, NAŠE, JA, MOJE a slovesá v prvej osobe.

Všetky tieto techniky sú oveľa úspešnejšie, ak ich použijete na správnom mieste. Poznáte 4 základné časti webu, ktoré musia byť spravené tak, aby využívali 3 základné zložky ľudskej povahy, aby ste dosiahli úspech?

Pozrieme sa spoločne na ne v ďalšom článku.

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů