Technika „ČO a PREČO“ je skvelý nástroj, ako spojiť vlastnosti produktu a úžitok, ktorý získa zákazník, do akejsi logickej argumentácie. Jednoducho povedané, každý chce vedieť, prečo tvrdíte, čo tvrdíte. A prečo by ste mali mať pravdu. Ľudia potrebujú mať argumenty, prečo si váš výrobok majú kúpiť.
Táto technika spočíva v tom, že tvrdíte niečo a potom to tvrdenie podporíte vysvetlením dôvodu, prečo to tvrdíte. V našom prípade tvrdíte návštevníkom vášho webu, že ak si objednajú váš tovar alebo službu, získajú nejaký úžitok. Toto tvrdenie opriete o vlastnosti produktu, alebo vašej služby.
Ukážme si to na príklade kúpy auta:
V zime už nebudete musieť mrznúť so škrabkou v rukách, pretože tento model auta má zabudované vyhrievanie predného skla a spätných zrkadiel. Už viac nebude musieť netrpezlivo čakať, kým sa vaše auto vyhreje, pretože vyhrievané sedačky vás zohrejú do jednej minúty.
Spojili sme úžitok, ktorý prinesie daný produkt s vlastnosťou daného produktu:
Ak chcete využiť na svojom webe 3 základné zložky ľudskej povahy vo svoj prospech, musíte vytvoriť obsah, ktorý bude príťažlivý pre oko vášho zákazníka. Stačí, ak využijete tieto tri pravidlá tvorby textu:
Najprv sa zamyslite, aký úžitok prinesie vašim zákazníkom váš produkt. Spíšte si všetky jeho vlastnosti. Použite techniku „ČO a PREČO“ a vynechajte slová ako MY, NAŠE, JA, MOJE a slovesá v prvej osobe.
Všetky tieto techniky sú oveľa úspešnejšie, ak ich použijete na správnom mieste. Poznáte 4 základné časti webu, ktoré musia byť spravené tak, aby využívali 3 základné zložky ľudskej povahy, aby ste dosiahli úspech?
Pozrieme sa spoločne na ne v ďalšom článku.