Mnohým našim klientom dávame otázku: „Prečo by si vás, váš produkt, vašu službu mali ľudia vybrať?“ Automaticky sa postavia k tejto otázke, ako keby mali nájsť odpoveď, v čom sa odlišujú od konkurencie. A množstvo webov je práve postavených na tomto princípe. Na princípe porovnania s konkurenciou.
I keď si možno myslíte, že ľudí zaujíma, v čom ste iný ako vaša konkurencia, ste na veľkom omyle. Vráťme sa k 3 základným zložkám ľudskej povahy, ktoré sme rozoberali v úvode tohto seriálu. Jedná z nich hovorí o tom, že ľudí zaujíma len to, čo budú mať z toho oni sami.
Preto si položte ešte raz otázku: „Prečo by si vás, váš produkt, vašu službu mali ľudia vybrať?“
Odpoveďou na túto otázku sú všetky fakty a skutočnosti, ktoré poukazujú na to, aký úžitok z vás, vašej služby a vášho produktu budú mať vaši zákazníci.
Preto svoj text doplňte o to, čo získajú vaši zákazníci, keď si objednajú váš tovar alebo služby.
Ukážme si to na príklade kúpy auta:
Pri cúvaní ani vaša manželka nebude mať žiaden problém. Auto má štyri predné a štyri zadné parkovacie senzory, ktoré umožňujú bezpečne zaparkovať aj na úzkych parkovacích miestach. V zime si obľúbite vyhrievané sedačky, ktoré vás a vašu rodinu do pár minút zohrejú. V tomto ročnom období určite oceníte aj vyhrievané predné sklo a spätné zrkadlá. Námrazy sa zbavíte rýchlo bez nutnosti použiť škrabku.
V tomto texte sme poukázali na úžitok, ktorý získa kupujúci daného auta. Zopakujme si tieto úžitky:
Áno, toto zaujíma zákazníka – čo mi váš výrobok prinesie? Čo budem mať z vašej služby? Samozrejme z toho vyplýva, že nie každý je váš zákazník. Lebo každý preferuje niečo iné.
Vyzdvihnite na svojom webe úžitky, ktoré získa váš zákazník. Napíšte to v druhej osobe a využite slová ako VY, VAŠE, TY, TVOJE (viac o tejto technike „VY, VAŠE, TY, TVOJE sa dozviete v článku: Chcete kvalitné texty na web? Ako prvé zabudnite na seba a vašu spoločnosť).
Všetko to vyšperkujte technikou „ČO a PREČO“, o ktorej si viac povieme v ďalšom pripravovanom článku.