Ak máte prevádzku v meste a chceli by ste dať vedieť o sebe väčšiemu počtu tunajších ľudí nielen z mesta, ale aj okolia, reklama na Facebooku je pre vás úplne ideálna.
Často sa stretávame, že miestne firmičky majú svoju Facebook page a občas tam zverejnia nejaké príspevky. Tie však nemajú príliš veľký dosah, pretože bežný príspevok Facebook povolí uvidieť len asi 6% vašich sledovateľov. To znamená, že ak máte napríklad 100 fanúšikov na Facebooku, váš príspevok uvidí v priemere len 6 fanúšikov.
A pritom stačí si každý mesiac vyčleniť menšiu sumičku na reklamu na Facebooku a dosah môžeme počítať v tisícoch. Navyše takáto reklama má množstvo výhod, kedy aj s malým rozpočtom môžete dosiahnuť parádne výsledky. Tu sú najhlavnejšie z nich:
Výhodou reklamy na Facebooku je jej skvelé cielenie na vašich potenciálnych zákazníkov. Zvyčajne ako miestna firma, dajme tomu napríklad z Liptovského Mikuláša, budete chcieť prilákať do vašej predajne predovšetkým ľudí z LM alebo z blízkeho okolia.
V nastaveniach reklamy si vyberiete mesto Liptovský Mikuláš a okolie dajme tomu 20 km. A v tomto zvolenom okruhu sa bude reklama zobrazovať ľuďom. Navyše si môžete publikom ďalej selektovať podľa veku, ich záujmom, profesií a podobne.
A s veľkosťou publika samozrejme súvisí aj rozpočet na reklamu.
Čím menšie publikum idete oslovovať, tým menej potrebujete finančných prostriedkov na reklamu. Môžete dať samozrejme aj viac peňazí, ale pointa toho celého je, že aj menším firmám s nízkym rozpočtom môže Facebook reklama pomôcť.
Ďalšou výhodou je, že môžete preinzerovať najmenej 1 € na deň. Za mesiac približne 31€. Samozrejme dosah už bude menší, ako keby ste preinzerovali 5 € na deň, ale vždy budete viacej viditeľnejší ako bez reklamy.
Cena jedného kliku na reklamu (ak by ste si zvolili takúto stratégiu propagácie) sa pohybuje od 4 centov až do 60 centov. Ak by cena za klik bola v priemere 10 centov, tak za jeden deň pri dennom rozpočte 1€, dostane na svoj web 10 ľudí.
Celý rozpočet máte pod kontrolou vy. Či sa rozhodnete pre menšiu alebo väčšiu investíciu do reklamy, môžete to kedykoľvek meniť a hrať sa s rozpočtom.
Ak by ste robili reklamu orientovanú napríklad na celé Slovensko museli by ste použiť viac všeobecnejší jazyk. Naopak, pri cielení na konkrétny región alebo mesto môžete naplno využiť miestny slang, skutočnosti, ktoré sú známe miestnym obyvateľom, a takto lepšie komunikovať cez reklamu so svojím publikom.
Práve takáto komunikácia môže vzbudiť u ľudí pocit niečoho známeho, čomu môžu dôverovať. Čím vyššia dôvera, tým vyššia pravdepodobnosť nákupu.
Najčastejšie reklamy na Facebooku odkazuje na webstránku alebo eshop, kde firma podrobnejšie opisuje svoju ponuku. Lenže to nie je jediná možnosť. Vďaka reklame na Facebooku môžete ľudí rovno odkázať na váš firemný messenger a dohodnúť si stretnutie, či detaily o zákazke, bez toho aby ste mali vlastnú webstránku.
Máte aj Instagram? Vynikajúcou správou je, že reklamy na Facebooku môžete propagovať aj na Instagrame bez toho, aby ste museli čosi nastavovať v rozhraní Instagramu.
Sami ste určite spozorovali, že pod príspevkami na vašej Facebook page sa vám ako administrátorovi stránky zobrazí tlačidlo: Propagovať príspevok. Stačí kliknúť na toto tlačidlo a postupne všetko vypĺňať a nastaviť reklamu.
Avšak, ak máte pocit, že nedokážete napísať pútavý text, vytvoriť pekný obrázok a chceli by ste naplno využiť potenciál reklám na Facebooku, vtedy vám odporúčam, aby ste sa obrátili na agentúru, ktorá vám s tým určite pomôže.
A aby som nezabudla, môžete sa obrátiť s Facebook reklamou aj na nás 🙂
Pre začínajúcich podnikateľov sme pripravili kompletný balíček služieb pre úspešný štart na ceste podnikania.
Ako to urobiť správne, efektívne a tak aby sa o vás dozvedeli čo najskôr? V našom balíčku služieb nájdete všetko čo k tomu potrebujete.