Máte svojho dodávateľa, ktorý vám ochotne poskytne všetky texty a obrázky k produktom, ktoré následne jedna k jednej vložíte na svoj eshop, alebo implementujete cez XML feed? Ak ste odpovedali ÁNO, máte problém, ktorý vás bude stáť dobre pozície vo výsledkoch vyhľadávania.
Každý eshop bojuje s konkurenciou o najlepšie pozície vo výsledkoch vyhľadávania. Ak chcete byť čo najvyššie, musíte mať svoj eshop, čo najlepšie optimalizovaný pre vyhľadávač Google.
A práve Google prezradil, že bude uprednostňovať e-shopy, ktoré majú originálne texty. To znamená, že e-shopy, ktoré budú “vykrádať” konkurenciu (v tomto zmysle rozumej používať rovnaké texty) budú obsadzovať nižšie priečky.
Čiže ak máte rovnaké texty na e-shope ako váš dodávateľ = máte duplicitné texty = nižšie pozície ako vaša konkurencia.
Ako však Google zisti pri identických textoch na rôznych e-shopoch, ktoré sú pôvodne originálne? Logicky vyplýva, že internetový obchod, ktorý je najstarší, ako prvý použil originálne texty a ostatné eshopy texty iba priamo skopírovali jedna k jednej.
Jednoznačným riešením je zbaviť sa duplicitných textov a vytvoriť svoje vlastné, ktoré budú iné a originálne.
Ak chcete spustiť malý e-shop, ktorý bude mať približne 50 produktov, časovo nie je náročné si pripraviť vaše vlastné texty k produktom. Čo však v prípade, že máte stovky a tisíce produktov?
Vytvoriť popisky k takémuto množstvu tovaru ešte pred samotným spustením eshopu môže znamenať aj roky práce. Čo z časového hľadiska by bolo neefektívne. V takom prípade je lepšie uverejniť zhodné texty od dodávateľa a spustiť eshop, aby ste mohli začať zarábať. Následne postupne každý popisok vytvárať nanovo.
Avšak v tomto bode sa mnohí SEO odborníci rozchádzajú:
Treba si uvedomiť, že duplicitné texty nie je chyba, kvôli ktorej by Google váš e-shop penalizoval. Skopírované texty znamenajú, že váš internetový obchod dostane menej bodov, a teda sa môžete rozlúčiť s poprednými pozíciami.
Na druhej strane, ak postupne začnete prepisovať a vytvárať vlastné texty k produktom, nielenže sa zbavujete duplicít (a tým si zlepšujete skóre), ale zároveň začínate spĺňať ďalšiu podmienku pre lepšie pozície v Googli, ktorou je: Živý web, kde sa stále tvorí a mení obsah.
Preto aj z toho dôvodu sa prikláňame k druhej skupine SEO odborníkov.
Či sa už rozhodnete pre akékoľvek riešenie, dôležite je, aby ste postupne vymenili duplicitné texty za svoje vlastné. Pre ich tvorbu sa vám bude určite hodiť návod, ktorý vám ukáže, ako ich napísať čo najlepšie. Ak vás to zaujíma, prečítať si o tom môžete v našom článku: Ako si správne vytvoriť texty k produktom