E-shopy: Ako správne vytvoriť texty k produktom?

Ako správne vytvoriť texty k produktom na eshope

Popis k produktom býva často podceňovaná vec na e-shope. Kým časť prevádzkovateľov prevezme texty priamo od dodávateľa a jedna k jednej ich uverejnia aj na svojom e-shope, iní uprednostňujú len krátke texty alebo len technické informácie produktu. Ako teda správne tvoriť texty k produktom?

I napriek tomu, že o viditeľnosti vášho e-shopu rozhoduje Google alebo iné vyhľadávače, stále však u vás nakupujú ľudia. Len od nich záleží, či si váš produkt objednajú. Okrem ceny, pekných a realistických fotografií je rozhodujúci aj jazyk, ktorý používate na komunikáciu s nimi.

Urobte si jasno v tom, komu idete produkt predávať

Aby ste správne pripravili obsah e-shopu musíte vedieť, s kým komunikujete. V špecializovaných internetových obchodoch je jednoduchšie určiť vašich zákazníkov. Napríklad, ak váš e-shop predáva kočíky, vašimi zákazníkmi budú budúci rodičia, najčastejšie tehotné ženy. Ak však ponúkate rôzny sortiment, budete sa prihovárať viacerým zákazníkom podľa kategórií tovaru.

Každopádne musíte vycítiť atmosféru a zistiť po čom vaši zákazníci túžia. Následne pri tvorbe textov smerovať komunikáciu k ich túžbam a očakávaniam.

Napríklad:

V prípade nákupu kočíkov, zákazníci túžia po bezpečnom, ľahko ovládateľnom a peknom kočiari.

Na e-shope s bio kozmetikou nakupujú ľudia, ktorí túžia starať sa o svoje telo na prírodnej báze, bez zbytočného a nepotrebného zásahu chemikálií.

E-shop so svadobnými doplnkami bude pre budúce nevesty, ktoré túžia po svadbe snov.

Nepredávate tovar, ale úžitok

Nezabúdajte, že zákazníkom predávate niečo iné ako tovar. Predávate im úžitok. Ak si vezmeme naše 3 príklady, tak budúcim matkám predávate bezpečnú prepravu a posteľ pre ich dieťa. Ako e-shop s bio kozmetikou, predávate zdravší život a nevestám ich najkrajší deň v živote.

Využite túto skutočnosť aj pri popiskoch.

Ako správne vytvoriť texty k produktom na eshope - nepredávate tovar, ale úžitok

Vedieť, kto je váš zákazník je chytrý obchodný ťah, ktorý sa vám určite oplatí. Preto neváhajte a taktiež si prečítajte, prečo je dobre zistiť, kto je v skutočnosti váš zákazník a ako ho spoznať.

Postup: Ako tvoriť popisky k produktom

Ak vytvárate popis produktu odpovedzte si na tieto otázky:

  • Čo to je?
  • Na čo to je?
  • Aký problém to rieši?
  • Pre koho je vyrobený?
  • Čo má navyše?

Ukážme si to všetko na príklade:

Z náhodného e-shopu, ktorý sa zaoberá predajom svadobných doplnkov som skopírovala text k dekoratívnym sviečkam, o ktorom si myslím, že by sa dal napísať aj lepšie:

Sviečky, s ktorými vytvoríte romantickú atmosféru vždy a za akýchkoľvek okolností. Nič nieje viacej romatickejšie ako sviečky.  Ponúkame ich v bielej a ivory farbe. 

Rozmery: 3.8 (V) x 3.8 cm (Š)

Doba horenia: viac ako 10 hodín

Dôležitá informácia: Počas horúcich letných mesiacov odporúčame použiť na doručenie služby Express Kuriéra. V prípade, ak si zvolíte doručenie dobierkou, nevieme zaručiť ich 100% stav.

Tento popisok by sme mohli vylepšiť, keď si odpovieme na vyššie spomínané otázky:

Čo to je? 
Dekoratívne sviečky v bielej a ivore farbe, s rozmerom 3.8 (V) x 3.8 cm (Š) a dobou horenia viac ako 10 hodín

Na čo to je?
Na výzdobu svadobných stolov, obradných miestností, kostolov, domovov

Aký problém rieši?
Dodáva svadbe slávností štýl, romantickosť, slávnostnú výzdobu

Pre koho je vyrobený?
Pre organizovateľov svadby (nevesta, ženích, ich rodina, kamarátka, …)

Čo má navyše?
Jednoduchý vzhľad, ktorý sa dá dokonale skombinovať s akoukoľvek farbou a druhom výzdoby, vhodný takmer do všetkých typov svietnikov a podložiek na sviečky

Ak všetko spojíme nový popis by mohol vyzerať aj takto:

Ak všetko spojíme nový popis by mohol vyzerať aj takto:

Dekoratívne sviečky vhodné do každej svadobnej dekorácie

Vďaka svojmu jednoduchému tvaru a bielej farbe tieto sviečky dokonale zapadnú do každej svadobnej výzdoby. Môžete ich skombinovať s rôznymi farbami a položiť na rôzne umelecké podložky pod sviečky, či umiestniť v svietniku na vaše svadobné stoly.

Dodajte romantickú a svadobnú atmosféru všetkým svadobným miestnostiam

Doprajte sebe, svojej rodine a svadobným hosťom neopakovateľnú atmosféru už u vás doma. Vďaka týmto sviečkam jednoducho a elegantne vyzdobíte nielen váš domov, ale aj obradnú miestnosťsvadobnú sálu.

Rozmery: 3.8 (V) x 3.8 cm (Š)

Doba horenia: viac ako 10 hodín

Dôležitá informácia: Počas horúcich letných mesiacov odporúčame použiť na doručenie služby Express Kuriéra. V prípade, ak si zvolíte doručenie dobierkou, nevieme zaručiť ich 100% stav.

Všimnite si:

  • daný popisok som obohatila o nadpisy a zvýraznené slova. Je dôležité takto zvýrazňovať obsah! Pretože ľudia najprv len očami prechádzajú text, ak ich niečo zaujme čítajú ho celý.
  • Nadpisom upútate ich pozornosť. Platí, že každý jeden myšlienkový odstavec by mal mať svoj vlastný nadpis.
  • Rovnako pomáhajú popisom aj zvýraznené slová. Zvýrazňujeme tie slová, ktoré sú u produktu kľúčové.
  • Do textov nezabúdame vnášať aj kľúčové slová (z analýz kľúčových slov), v našom prípade to boli: svadobné dekorácie, svadobná výzdoba
  • Nezabudnite vety obohatiť o úžitok, v našom prípade to realizujeme v podobe prívlastkov „Nadšenia“, pretože každá nevesta túži po nezabudnuteľnej svadbe, o ktorej sa bude medzi jej známymi ešte dlho rozprávať.

Ako posunúť popisok ešte o level vyššie?

Na záver vám ponúkam ešte zopár tipov, ako môžete svoje texty vyšperkovať:

  1. Prenikne viacej k svojím zákazníkom a využívajte pri tvorbe psychologické zložky ľudskej povahy – Viac v blogu:  Ako tvoriť texty na web? Využite psychologické zložky ľudskej povahy
  2. Využite pri tom overené copywriterské techniky, o ktorých píšeme v nasledujúcich článkoch:
    Zabudnite na seba a vašu spoločnosť
    – Technika: Čo mi prinesie váš produkt?
    – Technika: Čo a Prečo
  3. A doplňte vety o najsilnejšie slová v marketingu, ktoré vždy zaberajú. Ktoré to sú? Dočítate sa tu:
    12 najsilnejších slov v marketingu
    Ďalších 27 silných slov v marketingu

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů