Eshopy: Dbajte, aby email potvrdzujúci objednávku obsahoval tieto veci. Vyhnete sa pokute!

Eshopy: Toto musí obsahovať email potvrdzujúci objednávku – magnetica.sk

Viete, čo musí obsahovať email, ktorý váš systém automatický zašle, ak váš zákazník urobí novú objednávku? Email potvrdzujúci objednávku musí mať údaje, ktoré vyplývajú z právneho poriadku Slovenskej republiky. Inak vám hrozí pokuta od Slovenskej obchodnej inšpekcie vo výške od 300 do 16 500 EUR. 

Keď zákazník spraví objednávku vo vašom eshope, ste povinný mu doručiť potvrdenie o objednávke. Toto potvrdenie by mal zákazník dostať bezodkladne po uzavretí zmluvy (teda odoslaní objednávky), no najneskôr spolu s dodaním tovaru.

Eshopy: Dbajte, aby email potvrdzujúci objednávku obsahoval tieto veci. Vyhnete sa pokute! - magnetica.sk

Čo všetko musí obsahovať email potvrdzujúci objednávky?

Tieto všetky informácie by ste mali zákazníkovi poskytnúť v potvrdení objednávky – môžu byť v tele e-mailu alebo v prílohe (napríklad ako pdf súbor):

  1. Hlavné vlastnosti tovaru alebo charakter služby, celkovú cenu tovaru alebo služby, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné, …
  2. Platobné podmienky, dodacie podmienky a lehotu, dokedy bude tovar doručený
  3. Adresu, kde môže spotrebiteľ uplatniť reklamáciu
  4. Informáciu o práve spotrebiteľa odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu, informáciu o postupe a uplatňovaní tohto práva, formulár na odstúpenie od zmluvy, informáciu o tom, že ak zákazník odstúpi od zmluvy bude znášať náklady na vrátenie tovaru
  5. Informáciu o tom, kedy zákazník nemôže odstúpiť od zmluvy a kedy stráca právo na odstúpenia od zmluvy
  6. Poučenie o vašej zodpovednosti za vady (podľa § 622 a 623 Občianskeho zákonníka)
  7. Informáciu o podrobnostiach záruky, ak sú prísnejšie ako určuje zákon
  8. Informáciu o možnosti využitia alternatívneho riešenia sporov
  9. Vaše obchodné meno a sídlo
  10. Telefónne číslo, email

Čo všetko musí obsahovať email potvrdzujúci objednávky? - magnetica.sk

Tip: Ako jednoducho splniť túto povinnosť?

Informácie môžu byť umiestnené v tele emailu. Alebo ako príloha pripojená k mailu. Body 3. až 10. by mali byť súčasťou vašich obchodných podmienok, resp. reklamačného poriadku, ak sa chcete vyhnúť ďalšej pokute (viac o tom, čo musia obsahovať vaše Obchodné podmienkyReklamačný poriadok, sa dočítate v našich článkoch)

Najjednoduchší spôsob, ako splniť túto povinnosť, je skopírovať vaše obchodné podmienky vrátane reklamačného poriadku. Vytvoriť z nich pdf súbor a pripojiť ho ku každému mailu, ktorý bude potvrdzovať prijatie objednávky.

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů