Červená. Farba silných emócií a výziev.

Červená – farba lásky, blahobytu, energie, odvahy a… tiež nebezpečenstva? Aké jedinečné, však? Ako môže mať jedna farba toľko súvislostí a zdanlivo toľko opačných významov? Poďme si povedať, ako ju použiť, aby sme s ňou dosiahli čo najlepšie výsledky.

So správnym odtieňom červenej, môžete vyvolať akúkoľvek emóciu, ktorú hľadáte. Červená je farbou krvi, má dlhodobé spojenie so statočnosťou, silou, rešpektom, evokuje vášeň, lásku alebo prináša chuť do jedla. Na druhej strane, symbolizuje nebezpečenstvo, hnev, nenávisť, dokáže zvyšovať krvný tlak, vyvolať stres či rozčúliť. Vybrať si ten správny odtieň a použiť ho v jeho maximálnej miere, je teda pomerne ťažká úloha.

Červená okamžite púta pozornosť a vyvoláva akciu svojich divákov. Preto sa používa pri výstražných tabuliach, textoch alebo dopravných značkách. Tiež je skvelá na to, aby si ľudia všimli váš produkt z diaľky. Najmä, ak ho máte umiestnený v preplnených regáloch s veľkou návštevnosťou.

Psychologický efekt

Červená má výrazný vplyv na motivačný prvok, napríklad pri použití dôležitých tlačidiel vo vašom marketingu. Stimuluje mozog a môže zvýšiť srdečný tep, čo podporuje impulzívne rozhodnutie kliknúť. To je dôvod, prečo sa často používa v marketingu, napríklad pri výpredajoch. Pri analýze umelá inteligencia Shutterstock zistila, že červená farba a jej odtiene tvoria 30% najklikanejších farieb. To je obrovské číslo na jednu farbu. Avšak, treba si dať pozor aby bola v kontraste s okolím. Ak bude celý váš web červený, tlačidlá môžu zaniknúť. Najlepší spôsob ako zistiť či červená farba funguje pre vašu stránku je urobiť A/B test. Vytvorte si tlačidlo v červenej farbe a porovnajte jeho výkonnosť s tlačidlom v inej farbe, napríklad v zelenej alebo modrej.

Červená je však tiež farba varovania a nebezpečenstva. Preto, ak nie je správne implementovaná, môže pôsobiť negatívne alebo agresívne. Napríklad červené tlačidlo v kontexte chyby alebo varovania (napr. „Zrušiť účet“) môže odradiť od kliknutia.

Využitie červenej v brandingu

Ak uvažujete nad červenou farbou, pochopte svoju cieľovú skupinu a analyzujte, či bude tou správnou voľbou. Ak nie, môžete si vybrať jej kombináciu s inými farbami aby ste ju zmiernili a zároveň pútali pozornosť publika. Napríklad, ak máte produkt súvisiaci s potravinami, žiarivá tehlovočervená je skvelou voľbou. Alebo ju skombinujte s ružovými odtieňmi aby pôsobila jemnejším dojmom. Pri produktoch ženskej a osobnej starostlivosti, ktoré sa týkajú odvážnych a energetických osobností, táto kombinácia farieb prináša najlepší efekt.

Alebo chcete aby červená vynikla ale nechcete prekričať celý dizajn? Kombinujte ju s neutrálnymi odtieňmi, ako sú sivá, čierna alebo béžová. Vytvorí sa tak negatívny priestor vďaka ktorému červená vynikne ale nebude príliš nápadná.

Ďalšou voľbou je použitie kontrastných farebných blokov, tzv. Color Blocking, ktorý je momentálne veľmi trendy. Hlavnú farbu skombinujte s farbou (alebo farbami), ktorá leží na farebnom kruhu oproti. Pri červenej je to zelená, alebo pri viacerých farbách modrá a žltá.

Červená je dynamická a mocná farba. Experimentujte s rôznymi odtieňmi a sledujte aké pocity a reakcie u vás daná farebná kombinácia vyvolá. Dajte si však pozor, pretože príliš veľa červenej môže zahltiť a rozptyľovať. V kombinácii s ďalšími premyslenými prvkami môže vytvoriť skvelý základ pre rozvoj značky.

Zdroje:
https://www.marketingmind.cz/vyznam-barev-cervena/
https://www.kimp.io/red-in-design/
https://www.shutterstock.com/blog/red-in-ad-campaigns-data
https://cxl.com/blog/which-color-converts-the-best/
https://uxmovement.com/buttons/how-to-design-destructive-actions-that-prevent-data-loss/

Kretívna členka tímu, ktorá zabezpečuje grafické návrhy a dizajn pre našich klientov. Miluje farby a má rada, ak sa v tvorbe prejaví jednoduchý a jasný nápad. Vyštudovala Vysokú umeleckú školu v Banskej Bystrici odbor grafika a získala minimálne pedagogické vzdelanie v Ružomberku na Škole úžitkového výtvarníctva. Najprv sa chcela stať učiteľkou výtvarnej výchovy, ale nakoniec ju zlákal grafický dizajn. Už popri štúdiu ilustrovala elektronické knihy. Tvorivej činnosti je verná aj vo svojom voľnom čase, kedy vytvára zaujímavé magnetky a vymýšľa rôzne potlače na tašky, tričká a iné. Sledovať jej tvorbu môžete na jej instagramovom účte @ulicna.domca.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů