10.11. 2017
Google Analytics je aplikácia, ktorá umožňuje sledovať, porovnávať a analyzovať detailné informácie o aktivite a správaní užívateľov na webových stránkach alebo e-shopoch. Veľakrát sme sa počas našej praxe dostali do situácie, kedy náš klient nevedel správne definovať, čo ktorá metrika znamená. Preto sme vytvorili tento prehľad s podrobnými vysvetleniami ku každej metrike. Najprv slúžil interne len pre nás, ale rozhodli sme...
3.11. 2017
Túto otázku často kladiem našim klientom. Nechcem ich týmto odhovoriť od tvorby nového webu, ale zisťujem, ako sa pripravili na tento „test“ v živote ich firmy, ktorou tvorba webstránky určite je. Odpovede bývajú rôzne. Čisto „prozaické“ – „Aj naša konkurencia má už nový web!“, alebo pragmatické – „Chceme, aby nám web prinášal viac zákazníkov“. Nech už patríte...
18.10. 2017
Mnohí naši klienti dôverne poznajú vzhľad prihlásenia do editačnej časti ich webstránok. Ten sa však rokmi menil. Prispôsoboval sa vývoju grafického znázornenia webstránok. Ako vyzeral a ako vyzerá dnes formulár prihlásenia do editačnej časti (backend) redakčného systému TYPO3, na ktorom môžete vybudovať aj vašu webovú stránku? Takto … Vzhľad prihlásenia do TYPO3 backend-u kedysi a teraz Čo je...
10.10. 2017
Záleží vôbec na formáte obrázkov? Nie je obrázok ako obrázok? Veď vyzerajú úplne rovnako alebo nie? Odpoveď na prvú otázku je – záleží. Teda v prípade, ak vám nie je ľahostajná rýchlosť zobrazenia ani samotná kvalita obrázkov. Ponúkame vám pár užitočných rád ako si vybrať najvhodnejší formát s najlepším pomerom: dátová veľkosť súboru vs. kvalita obrázka. Raster vs. vektor...
5.10. 2017
Pre tvorcov reklamy (online marketérov) môže táto veta znamenať nočnú moru. Ak zavolá klient a prosí, aby sme okamžite vypli reklamu, napadne nás len jedno: Vyrobili sme nejaký prúser. S ťažkosťou, ale predsa sa spýtame: „Čo sa stalo? Aký je dôvod na zastavenie reklám?“ Odpoveď nás doslova šokovala: „Máme toľko objednávok, že nestíhame vyrábať. A stále nám píšu...
18.9. 2017
Zaujímavý a vždy aktuálny obsah je alfou a omegou úspešného webu. Zmeny, ktoré ste vykonali na svojej webstránke sa nemusia hneď zobraziť vo výsledkoch vyhľadávania. Google síce má vlastný rozum a svoje algoritmy, ale existuje nástroj, vďaka ktorému mu môžeme “oznámiť”, že je na čase zaindexovať naše stránky znovu. Google Search Console je bezplatná služba, ktorá slúži na správu webu vo...
19.7. 2017
Na začiatok jedna dôležitá otázka ohľadom obrázkov na vašom webe. Prejdú vaše fotky pred tým ako ich nahráte na server aspoň nejakou úpravou a optimalizáciou pre potreby stránky? Alebo patríte k väčšine tých ľudí, ktorí na server „hádžu“ fotky priamo také aké vychádzajú z vášho digitálu. Alebo ako vám ich dodá profesionálny fotograf, priateľ alebo ktokoľvek so sklonmi k foteniu? Fotky, ktoré...
19.5. 2017
Možno aj vás po prečítaní nadpisu napadlo: „Dá sa vôbec zle vybrať doména? Veď ju vytvorím z názvu mojej firmy a vec je vybavená.“ Čo by sa ale mohlo stať, keby ste pristúpili k voľbe domény inak? Pravdepodobne by sa aj vám podaril tento skvelý kúsok ako nášmu klientovi. Máte doménu, ktorá je tvorená z názvu vašej spoločnosti? Možno sa...
25.4. 2017
Nie je to tak dávno čo sa na internetových stránkach často objavoval nápis “na stránke sa pracuje”. Vlastne je to už dávno, lebo online svet sa mení oveľa rýchlejšie. Ak by sme to odľahčili dalo by sa povedať, že kým ubehne 5 “ľudských” rokov, v online prostredí za ten čas ubehne minimálne “30 internetových rokov”. Začnem ešte raz...
20.3. 2017
Každý eshop je povinný informovať zákazníka ešte pred kúpou o možnosti a podmienkach reklamácie. Ten musí byť viditeľný a jednoducho prístupný z každej podstránky vášho internetového obchodu. Aké informácie musí obsahovať? Reklamačný poriadok musí obsahovať: Postup uplatňovania a vybavovania reklamácie Spôsob ukončenia reklamácie Podmienky odôvodneného zamietnutia reklamácie Informácie o možnostiach prevzatia reklamovaného tovaru Adresa, kde môže zákazník uplatniť reklamáciu Informácie o vykonávaní...