Popredajného marketingu sa nemusíte báť. Máte výhodu v tom, že viete, kto je reálny zákazník a čo si nakúpil u vás. Ak tieto informácie správne použijete, ste krok od toho, aby vaši zákazníci opakovane nakupovali u vás a nie u konkurencie.
Ďalšou obrovskou výhodou je, že viete, kde sa váš zákazník “zdržuje”. Poznáte jeho kontaktné údaje, a preto už nemusíte robiť reklamu na všetkých platformách a snažiť sa ho odchytiť v mori potenciálnych zákazníkov. Stačí, ak ho zastihnete na jednom z kontaktných údajov, ktoré vám zanechal.
Všetky vyššie spomenuté výhody tvoria predpoklady na čo najlepší personalizovaný marketing. A ten, kto má skúsenosti s marketingom, dobre vie, že personalizácia znamená vyšší počet nákupov.
Tento článok je v poradí tretím zo série článkov o popredajnom marketingu a aby ste si lepšie pospájali dôležité informácie, je potrebné si prečítať predošlé články:
Teraz sa už môžeme spoločne pozrieť na to, ako začať s popredajným marketingom.
Začína v momente, kedy si zákazník preberie tovar alebo využije službu, ktorú si objednal. V niektorých prípadoch začína ešte skôr.
Napríklad, e-shopy posielajú v balíkoch okrem objednaného tovaru aj malý darček navyše. Vtedy sa začína vytvárať pozitívny vzťah k značke, pretože darčeky potešia takmer každého.
Možno to bude znieť ako klišé. Ale ako prvé odporúčame vžiť sa do kože zákazníka, ktorý u vás nakúpil. Dalo by sa povedať, že si vytvoríte až psychologický profil viacerých typov zákazníkov.
V tejto fáze je dôležité si odpovedať na otázky:
Postupne zistíte, že viete vytvoriť viacero skupín zákazníkov, ktorých spájajú rovnaké alebo obdobné odpovede na vyššie spomenuté otázky. Ku každej tejto skupine následne vytvorte scenár, ktorý vám pomôže zjednodušiť popredajné marketingové aktivity.
Čo sú to marketingové scenáre? Ide o akýsi plán, ktorý obsahuje jednotlivé kroky, ich poradie a obsah, ako aj čas ich vykonávania. Podľa týchto scenároch si dômyselne naplánujete, čo sa má diať po tom, ako u vás zákazník nakúpil.
Takýto scenár môže vyzerať takto:
Predmet predaja: Revolučná zubná pasta
Keďže sa stále pohybujeme v online sfére, najjednoduchšiu cestu k zákazníkovi predstavuje e-mail. Ale pokojne to môže byť napríklad SMS alebo telefonický rozhovor či listová zásielka na adresu.
Pomocou týchto distribučných kanálov rozosielame marketingové aktivity podľa scenára, ktorý sme si vytvorili pre danú skupinu zákazníkov. Výhodou dnešnej doby je, že si to všetko môžeme do veľkej miery automatizovať.
E-mailingové systémy či SMS systémy obsahujú plánovanie, ktoré vám umožní nastaviť presný časový harmonogram, kedy a aká SMS, či e-mail sa má danému zákazníkovi odoslať. Nastavíte to iba raz a systém to za vás bude vykonávať neustále.
Pri popredajných marketingových aktivitách buďte trpezliví. Pretože opakovaný nákup zákazník môže urobiť až po uplynutí jedného roka od prvého nákupu. Závisí to, ale od druhu služby alebo tovaru, ktorý ponúkate.
Ak predávate zubnú kefku, kde predpoklad jej výmeny je po 3 mesiacoch užívania a zákazník ani po polroku, čo sa mu popredajnými aktivitami pripomínate, neurobí opakovaný nákup, tak tento zákazník je “stratený”.
Hraničným vo všeobecnosti je jeden rok. Kedy ešte zákazník pokojne môže urobiť opakovaný nákup. Po tomto čase väčšinou môžete danú osobu považovať za zákazníka, ktorý s vysokou pravdepodobnosťou už u vás nenakúpi.
Ak nie, radi vám s nimi pomôžeme. E-mail marketing je jedným z najlepších popredajných marketingových aktivít, ktoré môžu robiť majitelia e-shopov či webstránok.
E-mail marketingu sa venujeme aj my, a preto sa na nás môžete obrátiť. Vymyslíme, vytvoríme, napíšeme, nakreslíme a nastavíme e-mailovú kampaň aj pre vás!
Páčil sa vám tento článok?
Chcete viac informácií zo sveta digitálneho marketingu a obchodu?
Nechajte nám váš e-mail a my sa postaráme o to, aby ste dostávali
naozaj hodnotné informácie medzi prvými.