Či sa nám to páči alebo nie, všetky predaje, či už na internete ale aj v bežnom živote, závisia od správnej komunikácie a dobrej starostlivosti o zákazníka. Každý z nás má rád, ak si ho firmy hýčkajú a vážia. Veď predsa prinášame im naše peniaze. A na druhej strane neznášame tie firmy, ktoré sa k nám správajú arogantne.
Firmy, ktoré pochopili správanie ľudí, ho dokážu využiť vo svoj prospech. Vedia ako komunikovať, prečo takto komunikovať, a prečo vykonávať niektoré činnosti, ktoré sa na prvý pohľad zdajú nezmyselné. Oni totiž poznajú 3 základné zložky ľudskej povahy, ktoré rešpektujú a využívajú na predaj svojich produktov.
Psychológia predaja a rovnako aj úspešná komunikačná stratégia vychádzajú a plne rešpektujú ľudskú povahu. Na to, aby sa vám predaje zvýšili (nehovoríme pri tom len o internete, ale o celkovom obchode), nepotrebujete poznať podrobne všetky princípy a poznatky o ľudskej psychike.
Stačí, ak spoznáte tieto 3 základné zložky ľudskej povahy. Ak ich začnete používať vo svojom biznise a pri komunikácii so zákazníkmi, zmení sa vaše podnikanie od základov.
Pozrime sa na ne spoločne.
Byť uznávaný, rešpektovaný, dôležitý pre ľudí i jednotlivca, je najsilnejšia ľudská potreba. U ľudí je táto potreba tak silná, že prekonáva aj potrebu lásky. Kvôli pocitu dôležitosti si píšeme tituly, chválime sa svojími deťmi. A čo je v našom prípade najdôležitejšie, nakupujeme značkové odevy, skvelé autá a platíme si úžasné služby.
Mnohí sú z tohto poznatku veľmi znechutení, ale jednoducho je to tak. Platí, že v zásade sa každý človek zaujíma predovšetkým o seba a o to, čo z toho môže mať on sám. Ak sa aj ľudia tvária, že robia niečo pre iných, v skutočnosti iba vyjadrujú, čo sme uvádzali v prvom bode. Práve pocit dôležitosti a uznanie ich motivuje takto konať.
Nechceme tvrdiť, že človek už vôbec nekoná nezištne (samozrejme i tu je vo veľkej miere zastúpený prvý princíp: Pocit dôležitosti), ale takmer vždy človek dáva niečo za určitú protihodnotu. Táto zložka ľudskej povahy sa označuje aj ako zákon „Akcie a reakcie“. Vyjadruje akési podvedomé neodolateľné nutkanie človeka, ktorý dáva druhému niečo, čo má rovnakú hodnotu ako to, čo od druhého dostal. Tento princíp samozrejme platí aj v negatívnom zmysle. Ak človeka niekto uráža, má tendenciu mu urážku vrátiť. A vo veľa prípadoch to tak aj spraví.
Dajte ľuďom pocit dôležitosti. Vyjadrite im, ako si ich vážite a uznávate. Informujte ich, ako im môže pomôcť váš produkt alebo služba a aké výhody získajú ich kúpou. Dajte im viac, ako očakávajú. A ani sa nenazdáte a vaše predaje narastú.
Už v ďalších pripravovaných článkoch si ukážeme, ako ich použiť vo svojej komunikačnej stratégii na webstránkach a eshopoch.
Predstavíme vám základné techniky tvorby textov, ktoré priam magneticky pôsobia na psychiku človeka. Ide o techniky:
– Zabudnite na seba a vašu spoločnosť
Ak ste zvedaví, ako správne tvoriť texty pre váš web či eshop, sledujte náš magnetický blog, facebook, alebo sa zaregistrujte na odber noviniek. Už čoskoro uverejníme ďalší článok. Nenechajte si ho ujsť.