Možno aj vás po prečítaní nadpisu napadlo: „Dá sa vôbec zle vybrať doména? Veď ju vytvorím z názvu mojej firmy a vec je vybavená.“ Čo by sa ale mohlo stať, keby ste pristúpili k voľbe domény inak? Pravdepodobne by sa aj vám podaril tento skvelý kúsok ako nášmu klientovi.
Spoločnosť (klient), ktorú som spomínala v úvode, sa vykašlala na doménu, v ktorej by uviedla názov svojej firmy. Vytvorila ju z kľúčového slova, ktoré súvisí s jej podnikaním. A hneď v prvých dňoch od vypustenia webu do online sveta zažila šok. Ale musím povedať, že veľmi príjemný.
Cez kontaktný formulár na webe ju oslovilo až 5 firiem. A to bez reklamy, či snahy jej obchodníka. Uisťujem vás, že to vôbec nie je málo. Náš klient má totiž zákazky v B2B sfére, ktorých cena začína na sume 10 000 EUR. A teda ani neočakával, že sa budú denne ozývať desiatky potenciálnych zákazníkov.
Ak dokážete vytvoriť doménu z kľúčového slova, ktoré je najčastejšie používané vašimi zákazníkmi, v mnohých odvetviach podnikania budete mať na internete určitú výhodu oproti konkurencií.
Aj napriek tomu sú dve situácie, kedy odporúčame klientom, aby ich doména bola tvorená z názvu spoločnosti:
Ak budete čítať nasledujúce body, určite vás napadnú možné názvy vašich domén. Avšak nie každá doména, ktorá vás napadne, je aj voľná. Jej dostupnosť si môžete overiť na weboch hostingových spoločnosti.
Ako si správne vybrať doménu? Tu je jednoduchý návod:
Super :). Blahoželám vám! Práve ste si vybrali svoj najlepší možný názov domény. Nech vám čo najlepšie slúži a prinesie nejeden obchod.
Ako ste na tom s hostingom? Beží vám stránka korektne? Alebo zaznamenávate výpadky? Ak neviete ako na hosting, určite si prečítajte článok od môjho kolegu.