Pripraviť obrázok pre vašu reklamu na facebooku nie je jednoduché, pokiaľ nepoznáte pravidlá, ktorými sa v tejto oblasti facebook riadi. A keď ešte k tomu máte veľké množstvo textu, ktoré chcete vložiť do obrázku alebo vytvoriť reklamný obrázok, ktorý sa zobrazí, bude to prakticky nemožné.
Poďme sa pozrieť, čo by ste mali vedieť skôr, ako začnete tvoriť grafiku 🙂
Celkové množstvo textu vloženého do obrázka by nemalo presiahnuť plochu 20 percent. Do tejto plochy sa počíta aj vaše logo. Teda, v prípade, keď sa ho rozhodnete použiť. A čím viac textu použijete, tým menší počet ľudí uvidí vašu reklamu. Preto buďte radšej struční a výstižní. Je zbytočné popísať všetko, ak sa takýto obrázok nezobrazí.
Podľa vloženého množstva textov v grafike vás facebook automaticky zaradí do kategórie zobrazenia. Najideálnejšia je prvá úroveň, v ktorej sa zobrazí váš príspevok každému užívateľovi podľa vami nastavených parametrov kampane. No nie vždy sa vám podarí skončiť v prvej úrovni. Niekedy je väčšie množstvo textu nevyhnutné, aby ste odovzdali celé posolstvo a inzerciou zaujali. Facebook má okrem prvej aj ďalšie 3 úrovne. V druhej sa inzercia zobrazuje trochu menej, čo môže byť vo väčšine prípadov prijateľné. V tretej úrovni je už väčšie obmedzenie zobrazenia ľudom a v poslednej štvrtej sa vaša reklama už vôbec nezobrazí. Všetko to závisí od veľkosti plochy pokrytej textom.
Iste sa pýtate, ako zistiť, v ktorej úrovni sa váš inzertný obrázok nachádza. Facebook má na to svoj vlastný nástroj, ktorý odporúčame použiť. Existujú aj ďalšie externé, no reklamu vám bude zobrazovať Facebook a nie niekto iný, preto je najdôležitejšie mať to otestované priamo u nich. Aplikácia sa volá “Text overlay”.
Nahráte obrázok s grafikou. Facebook ho vyhodnotí a napíše vám do ktorej úrovne vás zaradí. V prípade, že v teste skončíte v poslednej úrovni, musíte upraviť textovú plochu – zmenšením textov alebo ich skrátením. Prípadne oboma spôsobmi 🙂 A potom si test obrázka treba zopakovať.
Pre určité prípady má facebook aj výnimky, pri ktorých aj s väčším množstvom textu v obrázku sa reklama zobrazí užívateľom. Ide o obrázky produktov, kníh a albumov alebo plagátov ku kultúrnym podujatiam.
Facebook obrázok v mobilnej verzii orezáva, preto sa vyhnite umiestňovaniu textov blízko okrajov. Mohlo by sa stať, že ich oreže. Ak potrebujete podať ľudom väčšie množstvo informácií o vašej firme, akcii, čomkoľvek, využite na to textový priestor pod obrázkom 🙂