Ako na obrázkovú reklamu na Facebooku

Ako na obrázkovú reklamu na Facebooku

Pripraviť obrázok pre vašu reklamu na facebooku nie je jednoduché, pokiaľ nepoznáte pravidlá, ktorými sa v tejto oblasti facebook riadi. A keď ešte k tomu máte veľké množstvo textu, ktoré chcete vložiť do obrázku alebo vytvoriť reklamný obrázok, ktorý sa zobrazí, bude to prakticky nemožné.

Poďme sa pozrieť, čo by ste mali vedieť skôr, ako začnete tvoriť grafiku 🙂

Množstvo textu

Celkové množstvo textu vloženého do obrázka by nemalo presiahnuť plochu 20 percent. Do tejto plochy sa počíta aj vaše logo. Teda, v prípade, keď sa ho rozhodnete použiť. A čím viac textu použijete, tým menší počet ľudí uvidí vašu reklamu. Preto buďte radšej struční a výstižní. Je zbytočné popísať všetko, ak sa takýto obrázok nezobrazí.

Ako na obrázkovú reklamu na Facebooku - množstvo textu

Úrovne zobrazenia reklamy

Podľa vloženého množstva textov v grafike vás facebook automaticky zaradí do kategórie zobrazenia. Najideálnejšia je prvá úroveň, v ktorej sa zobrazí váš príspevok každému užívateľovi podľa vami nastavených parametrov kampane. No nie vždy sa vám podarí skončiť v prvej úrovni. Niekedy je väčšie množstvo textu nevyhnutné, aby ste odovzdali celé posolstvo a inzerciou zaujali. Facebook má okrem prvej aj ďalšie 3 úrovne. V druhej sa inzercia zobrazuje trochu menej, čo môže byť vo väčšine prípadov prijateľné. V tretej úrovni je už väčšie obmedzenie zobrazenia ľudom a v poslednej štvrtej sa vaša reklama už vôbec nezobrazí. Všetko to závisí od veľkosti plochy pokrytej textom.

FB text overlay

Iste sa pýtate, ako zistiť, v ktorej úrovni sa váš inzertný obrázok nachádza. Facebook má na to svoj vlastný nástroj, ktorý odporúčame použiť. Existujú aj ďalšie externé, no reklamu vám bude zobrazovať Facebook a nie niekto iný, preto je najdôležitejšie mať to otestované priamo u nich. Aplikácia sa volá “Text overlay”. 

Nahráte obrázok s grafikou. Facebook ho vyhodnotí a napíše vám do ktorej úrovne vás zaradí. V prípade, že v teste skončíte v poslednej úrovni, musíte upraviť textovú plochu – zmenšením textov alebo ich skrátením. Prípadne oboma spôsobmi 🙂 A potom si test obrázka treba zopakovať.

Ako na obrázkovú reklamu na Facebooku - text overlay

Výnimky

Pre určité prípady má facebook aj výnimky, pri ktorých aj s väčším množstvom textu v obrázku sa reklama zobrazí užívateľom. Ide o obrázky produktov, kníh a albumov alebo plagátov ku kultúrnym podujatiam.

Ako na obrázkovú reklamu na Facebooku - výnímky

Na čo ešte nezabudnúť

Facebook obrázok v mobilnej verzii orezáva, preto sa vyhnite umiestňovaniu textov blízko okrajov. Mohlo by sa stať, že ich oreže. Ak potrebujete podať ľudom väčšie množstvo informácií o vašej firme, akcii, čomkoľvek, využite na to textový priestor pod obrázkom 🙂

Venuje sa prevažne dizajnu, tvorbe stratégií a marketingu. Niekedy aj niečo zobchoduje a poskytuje nadštandardný servis niektorým naším klientom. Dokáže sa na veci pozrieť komplexne a pri dizajne hlása cestu minimalizmu: “Dizajn je dobrý vtedy ak už nie je čo odobrať” Okrem výtvarného umenia a spevu, ktorému sa venuje takmer celý život, venoval sa aj ďalším “mimoškolským” aktivitám. Na strednej škole založil školské rádio a časopis. Študentskému rádiu, spevu a hlavne dizajnu sa venoval aj na vysokej škole. Pracoval v niekoľkých reklamných agentúrach a dva roky pôsobil aj v slovenskom rozhlase ako externý redaktor publicistiky. Podieľal sa aj na tvorbe mnohých dokumentárnych filmov a hudobných videoklipov. Je spolumajiteľom a spoluzakladateľom internetovej agentúry magnetica. Zastáva názor, že najväčší kapitál firmy sú ľudia. Nedá dopustiť na tímovú prácu a uvedomuje si, že sila tímu závisí od kvality jeho najslabšieho člena. Vo svojich blogoch píše o zážitkoch a skúsenostiach pri práci s klientami, o dizajne ale aj o absencii (nie len) sedliackého rozumu pri tvorbe webu, marketingových materiálov a stratégií.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů