Vašou konkurenčnou výhodou i nevýhodou je, že ste neznámy a nový pre svojich potenciálnych zákazníkov. Prečo je to vaša výhoda i nevýhoda a ako postupne získavať zákazníkov?
Ak ste podnikavý a tvorivý človek, vytvoriť a rozbehnúť si vlastný biznis nemohlo byť pre vás lepšie rozhodnutie. Avšak vždy príde chvíľa v podnikaní, keď budete pociťovať nedostatok zákazníkov, ktorí by prinášali potrebný kapitál.
A práve v začiatkoch podnikania býva získavanie zákazníkov náročnejšie. Dôvod je jednoduchý. Málo ľudí o vás vie. A aj keď už o vás možno počuli ešte to neznamená, že vám aj uveria a objednajú si vaše služby alebo produkty. V tomto bode je to vaša konkurenčná nevýhoda.
Podnikatelia a firmy, ktoré sú už dlhšie na trhu majú svojich spokojných zákazníkov, ktorých ak sa opýtate, kde máte nakupovať, hneď vám odporučia svoje overené obchody a služby. Takto sa dobré správy o dlhšie pôsobiacich podnikateľoch šíria rýchlejšie a jednoduchšie. V tomto bude vaša konkurencia vo výhode vždy, ak začínate s podnikaním.
Čo však vaša dlhšie pôsobiaca konkurencia na trhu nemá je to, že aj keď sa s ňou spája už nejaké meno (dobré i zlé) bude to ťažšie zmeniť, ako vo vašom prípade. Vy ako začínajúci podnikateľ nemáte zatiaľ vybudované žiadne meno. Môžete teda využiť vo svoj prospech to, že vás nikto nepozná a nastaviť si svoju “komunikáciu so svetom” a firemné procesy tak, aby ste boli nielen originálny a autentický, ale aby ste vychytali muchy, ktoré už vytvorila vaša konkurencia.
Ak chcete túto výhodu využiť vo svoj prospech, odporúčame počúvať ľudí. Pýtajte sa ich, čo im chýba a čo nové by privítali v súvislosti s vašim predmetom podnikania. Ak boli u vašej konkurencie, čo sa im tam páčilo a čo nie? A čo by naopak vylepšili? Ak sa budete pýtať hneď v začiatkoch podnikania a zúžitkujete odpovede ľudí, získate ďalšiu výhodu, pretože mnohí už existujúci podnikatelia sa prestali pýtať.
Teraz keď už poznáte svoje konkurečnú výhodu i nevýhodu, ostáva vám to spracovať a využiť vo svoj prospech. Okrem toho, že vaše služby a produkty budete predávať v čo najlepšej kvalite, potrebujete povedať ľuďom, že ste tu a že tieto produkty ponúkate.
Ako najlepšie teda predať seba a svoju firmu? Zhrnuli sme to do 2 základných bodov:
Lenže, kde ako podnikateľ pôsobiť na internete?
Určite v začiatkoch podnikania nemôžete byť všade. Stačí, ak si vytvoríte firemné profily a web vizitky tam, kde to naozaj funguje a z neznámeho podnikateľa sa môžete stať známym pomerne rýchlo.
O účinných web profiloch a vizitkách budeme čoskoro hovoriť v pripravovanom článku. Rozoberieme v ňom situáciu, že ak by sme začínali s podnikanim dnes, na akých miestach a platformách internetu by sme prezentovali svoju firmu. Ak vás táto téma zaujíma, prihláste sa na odber noviniek. Prihlásením vášho e-mailu získate medzi prvými informáciu o novom článku.
Na záver vám ponúkame ešte odkaz na bonusové tipy, ktoré sa vám určite zídu. Chcete poznať 3 veci, ktoré robili v začiatkoch svojho podnikania aj iní podnikatelia a vďaka ktorým sa im podarilo naštartovať svoj biznis, vybudovať dobré meno a získať významné postavenie medzi konkurenciou? V takomto prípade si prečítajte aj tento náš článok: