Ako si správne vybrať doménu?

Ako si správne vybrať doménu? - magnetica.sk

Možno aj vás po prečítaní nadpisu napadlo: „Dá sa vôbec zle vybrať doména? Veď ju vytvorím z názvu mojej firmy a vec je vybavená.“ Čo by sa ale mohlo stať, keby ste pristúpili k voľbe domény inak? Pravdepodobne by sa aj vám podaril tento skvelý kúsok ako nášmu klientovi. 

Máte doménu, ktorá je tvorená z názvu vašej spoločnosti? Možno sa uberáte o zákazníkov!

Spoločnosť (klient), ktorú som spomínala v úvode, sa vykašlala na doménu, v ktorej by uviedla názov svojej firmy. Vytvorila ju z kľúčového slova, ktoré súvisí s jej podnikaním. A hneď v prvých dňoch od vypustenia webu do online sveta zažila šok. Ale musím povedať, že veľmi príjemný.

Cez kontaktný formulár na webe ju oslovilo až 5 firiem. A to bez reklamy, či snahy jej obchodníka. Uisťujem vás, že to vôbec nie je málo. Náš klient má totiž zákazky v B2B sfére, ktorých cena začína na sume 10 000 EUR. A teda ani neočakával, že sa budú denne ozývať desiatky potenciálnych zákazníkov.

Ak dokážete vytvoriť doménu z kľúčového slova, ktoré je najčastejšie používané vašimi zákazníkmi, v mnohých odvetviach podnikania budete mať na internete určitú výhodu oproti konkurencií.

Kedy použiť názov spoločnosti v doméne?

Aj napriek tomu sú dve situácie, kedy odporúčame klientom, aby ich doména bola tvorená z názvu spoločnosti:

  • Spoločnosť je už značkou na trhu – Firme, ktorej meno je známe v oblasti, v ktorej podniká, odporúčame, aby použila v doméne názov firmy. Často firmu jej zákazníci na webe vyhľadávajú práve podľa jej názvu. Bolo by hlúpe túto skutočnosť ignorovať.
  •  Vysoká konkurencia  –  Sú oblasti podnikania, v ktorých je konkurenčné prostredie na internete veľmi vysoké. V dôsledku čoho kľúčové slová z danej oblasti už používa v doméne iná konkurenčná firma. Takáto situácia neumožňuje príliš tvoriť doménu inak ako z názvu spoločnosti. To ale neznamená, že takéto weby sú odpísané.

Účinný a rýchly návod, ako si správne vybrať doménu pre svoj web

Ak budete čítať nasledujúce body, určite vás napadnú možné názvy vašich domén. Avšak nie každá doména, ktorá vás napadne, je aj voľná. Jej dostupnosť si môžete overiť na weboch hostingových spoločnosti.

Účinný a rýchly návod, ako si správne vybrať doménu pre svoj web - magnetica.sk

Ako si správne vybrať doménu? Tu je jednoduchý návod:

  • Doména obsahuje kľúčové slovo
    Už vyššie som spomenula, ako môže doména vytvorená z kľúčového slova prinášať klientov. Preto, ak sa dá (alebo ak už nie ste značka na trhu) určite vytvorte doménu zo slova, ktoré je pre vaše podnikanie kľúčové.
  • Najideálnejšie bez pomlčky
    www.super-domena.sk
    Jasný príklad, ako by správna doména nemala vyzerať.
    Vytvorte si doménu bez pomlčky – www.superdomena.sk
  • Dlhá maximálne 12 až 15 znakov
    Doménu tvorte z kľúčového slova, ktoré je dlhé maximálne 12 až 15 znakov. Dlhšie názvy si vaši klienti ťažko zapamätajú. Alebo majú problém ju prečítať, keďže sa doména píše bez medzier.
  • S koncovkou, ktorá predáva
    Určite nie je dobré, ak svoju kreativitu prebudíte pri výbere koncovky domény. Na Slovensku používajte domény s koncovkou .sk alebo .eu. Ľudia píšu názov domény a automaticky ju ukončia týmito koncovkami. Ak použijete inú, môže sa stať, že ľudia nenájdu váš web, ale navštívia konkurenčný web.

Super :). Blahoželám vám! Práve ste si vybrali svoj najlepší možný názov domény. Nech vám čo najlepšie slúži a prinesie nejeden obchod.

A aby som nezabudla…

Ako ste na tom s hostingom? Beží vám stránka korektne? Alebo zaznamenávate výpadky? Ak neviete ako na hosting, určite si prečítajte článok od môjho kolegu.

Pomáhala pri tvorbe stratégie a koncepcie webových stránok pre desiatky slovenských firiem a v tejto činnosti pokračuje aj naďalej. Propaguje myšlienku magnetického copywritingu, ktorý považuje za základ budovania príťažlivých webov a získavania zákazníkov. Silu dobre zvolených slov a viet veľmi dobre spoznala počas štúdia na Právnickej fakulte UPJŠ v Košiciach. Po skončení štúdia nastúpila do firmy, ktorej spoluvlastníkom je jej brat. Spočiatku zastávala administratívne práce. Avšak postupným vzdelávaním a aktívnym zúčastňovaním sa na projektoch jej pracovná pozícia sa zmenila. Dnes sa naplno venuje online marketingu a predovšetkým tvoreniu obsahu. V roku 2015 jej vydavateľstvo Eugenika vydalo knihu „Čo vám úspešní ľudia zabudli povedať“. Na blogu píše o stratégiach, ktoré na internete prinášajú úspech a nezabúda vás podporovať aj cennými informáciami z oblasti práva, ktoré sa vám na internete určite zídu.
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů