Dnes prejdem rovno k veci. Bez dlhých úvodov. Budem písať o pravde. Samozrejme o tej mojej pravde. A pravda úvody nepotrebuje 🙂
Najlepší blog je ten, ktorý má dĺžku presne 567 slov, má 1 hlavný nadpis a 7 podnadpisov.
Samozrejme, máte pravdu! Je to blbosť.
Neexistuje univerzálny návod, ako písať články. Blog, ktorý spĺňa tieto kritéria má rovnakú šancu byť dobrým ako aj zlým blogom.
Ak potrebujete v dizajne zaujať, či už ide o web, alebo plagát či inú “tlačovinu” použite overenú fintu, ktorú používajú mnohí dizajnéri. Biely text umiestnite na tmavý, alebo čierny podklad.
Hmmm, tak toto je ale už naozaj blbosť. Prečo? Pre ľudské oko a náš mozog je niekoľkonásobne ťažšie spracovať biely text na čiernom podklade. Jednoducho je to pre neho komplikácia. Mozog je zvyknutý “čítať” čierne písmo na bielom “papieri”.
Teraz by ste asi očakávali 7 dôvodov, 7 argumentov, alebo 13 pravidiel ako pracovať s textom.
Nuž, ale nič také vám v tejto chvíli neponúknem. Ponúkam vám iba jednu vec. Vyskúšajte si prečítať nižšie biely text na čiernej a potom naopak, čierny text na bielej.
Čo poviete, je v tom rozdiel? Ja si myslím že veľký.
Možno ste si práve uvedomili, že máte tekýto web, alebo takúto tlačovinu. Nevadí. Svet sa nezrúti. Všetko sa dá zmeniť. Minimálne budete do budúcna o niečo múdrejší a poučíte svojho grafika, aby nepoužíval túto “grafickú fintu” – biely text na čiernom podklade.
Ak sa vám však vidí že biely text na čiernej je úplne v pohode – netrápte sa. Veď ako som písal v úvode – každý máme svoju pravdu.
Oveľa zásadnešia otázka, než ktorá pravda je najpravdivejšia, je:
Ako sa číta biely text na čiernej vašim zákazníkom na vašom webe, či letáku? Opýtajte sa ich. Možno sa dozviete veľa nového 🙂