Vytvoríte príspevok, publikujete ho na svojej FB page a okrem pár známych ľudí vám na neho nikto nezareaguje. Našli ste sa v tomto? Tak tento článok je práve pre vás.
Váš príspevok nemusí byť vôbec originálny! Stačí, aby bol viditeľný a aby používal jazyk a emócie vášho publika. Ako teda na tvorbu príspevkov? Na úvod je dobre pochopiť, ako vlastne funguje Facebook.
Mnoho ľudí nepozná algoritmus Facebooku, ktorý vytvára akési pravidla, ktoré na ňom fungujú. Čo môže byť problém, pokiaľ nechrlíte príspevky, ktoré sa rýchlo šíria (virálny obsah).
Máte v podstate dve možnosti, ako zviditeľniť svoju firmu / značku:
Ak sa niekto rozhodne vytvoriť skupinu, má tri možnosti:
Facebook odmeňuje vašu aktivitu. Rozlišuje stránky, ktoré dávajú príspevky často, a naopak, tie čo pridávajú príspevky len zriedkavo považuje za mŕtve. Aj množstvo postov môže mať vplyv na ich viditeľnosť. Odporúčame postovať aspoň 2 až 3 príspevky týždenne, ale hlavne pravidelne.
Väčšina z vás má vytvorenú Facebook page a v takom prípade akýkoľvek príspevok, ktorý zverejníte na stránke svojej firmy / značky je viditeľný len pre približne 6% sledovateľov vašej stránky. Pár rokov dozadu išlo o číslo 11% a Facebok to stále znižuje.
Ak teda chcete vyššiu viditeľnosť príspevku bez propagácie to nedosiahnete! Môže sa vám to zdať troška nefér, ale pravidla určuje Facebook.
Možno vás napadla otázka: “A to mám teraz propagovať každý jeden príspevok?” Na to si musíte zodpovedať sami. Ale minimálne raz týždenne si určite nejaký zaujímavý príspevok propagujte, aby ste boli ľuďom na očiach.
Propagáciu nemusíte vnímať negatívne, pretože:
Aj tento tretí dôvod súvisí viacej s algoritmom Facebooku a spôsobuje vyššiu viditeľnosť príspevku. Čo sa týka interakcie, tá závisí od toho, čo je obsahom vašich príspevkov a či to oslovuje vašu skupinu sledovateľov.
Geo Targeting – teda označovanie miest a lokácie, kde sa práve nachádza alebo odkiaľ je daná fotografia zaznamenaná, zvýšuje viditeľnosť príspevkov.
Môže ísť o označenie:
Potvrdzuje to už aj štatistika: Video má o 59% viac interakcií ako bežné obrázky a posty. Stále ľudia reagujú aj na obrázkové posty, či zdieľania článkov z webstránok, ale čoraz viacej ľudí si radšej pozrie video.
Mnohí sa domnievajú, že ľuďom sa už nechce čítať, ale nebude to až taká pravda, pretože iná štatistika hovorí: Na Facebooku až 85% ľudí pozerá videá bez zvuku. Čiže ak vaše video nemá výpovednú hodnotu bez slov, musíte nahrať titulky k videu, alebo video situovať tak, aby v ňom bol aj text.
Dôvod je jednoduchý rozpohybované obrázky dokážu viacej človeka osloviť a vyvolať u neho emócie a kde je emócia tam je aj interakcia.
Začnite si pripušťať, že okrem fotografie vašou ďalšou úlohou bude vytvárať aj videa. Výhodou dnes je, že existuje množstvo softvérov zdarma, kde môžete upravovať a vytvárať videa. Dobrou správou je, že videa môžete vytvárať aj pospajaním viacerých fotografií.
V tomto prípade bude vždy dôležitejší obsah než forma, a týmto sa dostaváme k poslednému bodu.
V marketingu platí jedno staré pravidlo:
Vaša reklama nemá byť inteligetná, ale ma vyvolať pocit: “To som nevedel! To musím vyskúšať.”
A to isté sa dá povedať aj o príspevkoch, ktoré zverejňujete. Vyvolať akékoľvek emócie môžete u ľudí len vtedy, ak ich poznáte a viete, čo majú a nemajú radi, čo ich trápi a po čom túžia. Ale rovnako je dobre vedieť, kde sa nachádzajú teraz. A vašou jedinou úlohou je pomocou príspevku previesť ľudí z toho, čo je teraz, tam kde chcú byť v budúcnosti. Dostať ich z bodu A (teraz majú potreby) do bodu B (chcú to inak – túžba)
Ukážeme si to na príklade:
Náš zákazník alebo aj sledovateľ je ten, ktorý má firmičku a facebook stránku. Uvrejňuje príspevky, ale má slabú interakciu s nimi = toto je jeho stav teraz.
Takýto zákazník túži, aby mal väčšiu interakciu s príspevkami a aby ľudia o ňom na Facebooku hovorili = toto chce zažiť / tu chce byť v budúcnosti.
My sme takéhoto potenciálneho zákazníka pomohli preniesť zo stavu, ktorý zažíva teraz do stavu, ktorý chce zažívať v budúcnosti týmto článkom – 5 dôvodov, prečo vám ľudia na Facebooku nereagujú na vaše príspevky. Vytvorili sme na túto tému príspevok, vás to zaujalo, a preto to teraz čítate :).
Lenže v rámci problematiky Facebooku riešia naši potenciálni zákazníci, či sledovatelia rôzne problémy. A taktiež máme zákazníkov aj z iného odboru – tvorba webstránok, eshopov, copywriting, … . Preto je dôležité si segmentovať aj rôzne skupiny sledovateľov a vytvárať pre nich trefné príspevky.
Nie je to nič, čo by ste nezvládli. Zvýšiť interakciu s príspevkami vám určite pomôže práve vyššie spomínané informácie. Stačí vám ich postupne aplikovať a vytvárať príspevky, ktoré budú zaujímavé pre vaše publikum.
Odporúčame vám, aby ste najväčšiu energiu venovali téme a obsahu príspevku, pretože máte veľmi malo času na upútanie pozornosti ľudí. Na mobile máme 2 sekundy a 3 sekundy na desktope. Viac vášmu príspevku nebudú venovať pozornosť, ak ich to vôbec nezaujme.
Ak ste na pochybách, či to zvládnete, alebo či to robíte dobre, pokojne sa obráťte na nás. So správou facebookovej stránky, alebo s reklamou na facebooku vám vieme pomôcť.
Páčil sa vám tento článok?
Chcete viac informácií zo sveta digitálneho marketingu a obchodu?
Nechajte nám váš e-mail a my sa postaráme o to, aby ste dostávali
naozaj hodnotné informácie medzi prvými.